Märken som klarar av konkurrensen

Det finns många varumärken som lyckats göra sig ett namn på marknaden som gör att de klarar av konkurrens. Tigi är ett av dessa varumärken. Detta varumärke har hängt med ett bra tag, och de säljer fortfarande bra trots den hårda konkurrensen som finns när det kommer till hårvård. Deras produkter är bra, de är snygga, deras reklamkampanjer är läckra och passar perfekt till deras tänkta kundkrets. De har gjort allting rätt, skulle man kunna säga. Inte bara Tigi har klarat av att stå upp mot konkurrenter, utan det finns en mängd andra varumärken som också gjort ett bra jobb.

Reklam som verkligen träffar rätt
Reklam som verkligen ser till att träffa rätt när det kommer till att fånga de tänkta konsumenternas intressen är av stor vikt, och det är någonting som Tigi är ett bra exempel på hur det går när man gör det på det exakt rätta sättet. Andra varumärken har ett och annat att lära sig från Tigi inom detta område.

Anpassa produkter efter kunden
Tänk vad för slags produkter som passar in i badrummet hos den tänkta målgruppen. Kanske ungdomar är mer redo att ha rosa, turkosa och annat färgglatt i badrummet medan äldre generationer kanske hellre vill ha det lite mer sobert.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *